Wymiana klocków hamulcowych to podstawowa czynność serwisowa. Jeśli jesteśmy w posiadaniu kompletu podstawowych narzędzi i mamy trochę miejsca w garażu to z powodzeniem możemy dokonać wymiany klocków hamulcowych samodzielnie.
Decyzja o wymianie klocków hamulcowych powinna zapaść w wyniku kontroli stanu hamulców. W niektórych samochodach zamontowany jest czujnik zużycia klocków, który automatycznie poinformuje nas o konieczności wymiany klockó hamulcowych odpowiednią kontrolką lub charakterystycznym dźwiękiem.
Bez sensu jest nadmierna eksploatacja hamulców i oczekiwanie, aż klocki i tarcze zużyją się do samego końca. Już zużyte klocki i tarcze znacznie gorzej odprowadzają ciepło, przez co powstaje ryzyko szybkiego przegrzania całego układu hamulcowego.
Nie powinniśmy przesadnie sugerować się schematami czy poradami ekspertów. Wystarczy tylko skontrolować stan klocków . Jeśli coś zwróci nasza uwagę i okaże się, że nasze aktualne klocki hamulcowe są w złym stanie – należy je jak najszybciej wymienić.
Wymianę klocków hamulcowych jest w stanie przeprowadzić nawet początkujący mechanik. W tym celu ściąga koło, lokalizuje zacisk hamulcowy i odkręca specjalną śrubę. Pozwala to na uniesienie zacisku i uzyskanie bezpośredniego dostępu do klocków hamulcowych. Stare klocki zostają wyjęte i zastąpione nowymi. Uwaga! Ważne w tym etapie jest wciśnięcie tłoczka w zacisku, po to, by możliwe było zamknięcie zacisku przy grubszych, naszych nowo założonych klockach. Poza tym należy sprawdzić stan osłony tłoczka. Jeżeli zostały zauważone usterki, należy te osłonę po prostu wymienić, ponieważ jazda z uszkodzoną osłoną spowoduje szybkie zanieczyszczenie, korozję tłoczka i zjawisko, które nazywane jest zapieczeniem hamulca. Natomiast jeżeli przy wciśnięciu tłoczka występują jakieś problemy, konieczne jest sprawdzenie stanu zacisku. Pamiętajmy też o oczyszczeniu elementów hamulca, ponieważ zanieczyszczone podzespoły spowodują blokowanie się klocków bądź przedwczesne zużycie. Trzeba też sprawdzić stan osłon prowadnic, po których przesuwa się zacisk. Popsute prowadnice doprowadzą do blokowania się zacisku. Dlatego przy każdej wymianie klocków należy je smarować. Na koniec należy dokładnie oczyścić powierzchnię styku klocka z zaciskiem. Po tym wszystkim możemy zamknąć, przykręcić zacisk, założyć koło i cieszyć się sukcesem.
Powodzenia!
Katalog: http://www.kevla.pl/
Powodzenia!
Katalog: http://www.kevla.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz